Michiel van der Werf
Delen


Mijn overstap naar IG&H Retail

Wat maakte dat je het gesprek met IG&H bent aangegaan?

Tijdens mijn studie aan de Vrije Universiteit in Amsterdam had ik de naam IG&H al eens voorbij zien komen. Goede ervaringen van vrienden en kennissen die bij IG&H werken maakten me nieuwsgierig om het bedrijf beter te leren kennen. Toen ik werd benaderd door een recruiter gaf dit voor mij de doorslag om het gesprek aan te gaan.

Wat me vooral aansprak is dat IG&H een duidelijke focus heeft op het type klanten en projecten, en goed weet wat voor rol zij daarin willen spelen. Namelijk op strategisch en tactisch level uitvoeren en implementeren van Retail-specifieke projecten op het gebied van (formule) positionering, category management en Supply Chain.

Wat onderscheid IG&H van je vorige werkgever?

Dat zijn een aantal dingen. Het belangrijkste is de open en transparante omgeving bij IG&H. Dat zie je terug op heel veel vlakken, van de toegankelijke hiërarchie in de organisatie tot het proces rondom project staffing, de openheid over beoordelingssystemen en het functiehuis. Daarnaast is de focus op je persoonlijke ontwikkeling bij IG&H erg hoog. Zo heb ik aan het begin van mijn project ontwikkeldoelstellingen opgesteld, waar ik met mijn manager iedere week bij stil sta. Ook wordt er vanuit het management echt tijd vrij gemaakt om consultants te begeleiden wat het mogelijk maakt om als consultant veel verantwoordelijkheden te krijgen.

Wat vind je het leukste aan je huidige werkzaamheden bij IG&H?

De combinatie tussen een hele steile leercurve, interessante projecten en met leuke en jonge collega’s werken is de key. Werken bij IG&H is gewoon echt fun! Ik geloof er ook heilig in dat een goede band met je collega’s essentieel is om de juiste motivatie te houden en je werk leuk te blijven vinden. Dat heb ik zelf gevonden bij IG&H. Hard werken met een leuk team is eigenlijk helemaal niet zo hard werken..

Welke filosofie kenmerkt IG&H voor jou het meeste?

Voor mij zijn dit twee belangrijke elementen die eigenlijk met elkaar in verbinding staan: een duidelijke focus en verantwoordelijkheid. Ik heb in mijn eerste jaar bij IG&H gemerkt dat dit bedrijf, en zeker de verschillende teams een heldere focus hebben op de markt. Dit kan ook niet anders, want anders zouden we nooit geloofwaardig kunnen zeggen dat wij echte market-insiders zijn. Dat zijn we, en dat zijn we omdat we weten waar we goed in zijn en daar ook onze projecten in draaien. Dit maakt ook dat je, als relatief jonge of startende consultant, écht daadwerkelijk waarde kan toevoegen bij de klant. Je herkent snel grote delen van de uitdagingen waar de klant onze hulp voor ingeroepen heeft, omdat een vorige klant met iets soortgelijks worstelde. Dit maakt dat jouw ervaring er daadwerkelijk bij de klant toe doet.

Het tweede punt wat in mijn ogen in de kern van de IG&H filosofie zit, is verantwoordelijkheid geven. Ook, of misschien wel juist, aan jonge en startende consultants. Dit is natuurlijk verweven met het eerste punt van focus: als je vanuit een vorig project relevante ervaring hebt opgedaan heb je op je nieuwe project meer in de schaal te leggen. IG&H zorgt er natuurlijk wel voor dat je op een goede manier door coaching gedekt wordt, maar zal er altijd voor zorgen dat je genoeg uitgedaagd wordt met voldoende verantwoordelijkheid. Een gouden recept voor een steile leercurve met prachtige ervaringen!

Gewoon eens kennismaken?
Kom een kop koffie drinken met een IG&H-er.
Lees meer